Feedback?

Släng iväg dina glåpord, insmickrande kärleksballader eller refuserade filmmanus till karleksbrev@gmail.com

söndag 8 februari 2009

Som vanligt i Melodifestivalsammanhang följs evenemanget av ett obligatoriskt "rasande". Många är upprörda över det nya röstningssystemet och, så klart, att fel låt vann. Personligen är jag nöjd med den nya proceduren, jag hade trots allt hoppats på 3 av de kvalificerade bidragen (vad Scotts ens gjorde i tävlingen förstår jag inte)

Särskilt roligt är Caroline af Ugglas resultat - en artist som annars inte brukar uppskattas av den breda massan, om det beror på det nya systemet eller på att folk helt enkelt fått bättre smak sen hennes förra försök vet jag inte... men hon gick iaf vidare både på antal röster (med nytt deltaganderekord!) och via den anonyme fransosens gunst - något som rimligtvis borde tysta de flesta kritiker.

Inledningsvis var jag, liksom många andra, skeptisk angående valet av Petra Mede som värdinna, men jag tycker att hon lyckades hyfsat trots allt - det kunde varit så mycket värre.

Inga kommentarer:

Kvitter