Feedback?

Släng iväg dina glåpord, insmickrande kärleksballader eller refuserade filmmanus till karleksbrev@gmail.com

söndag 18 januari 2009

Efter att ha spenderat fredagkvällen med att pressa min kropp till det yttersta vad gäller intagande av rödvin, ägnades lördagen bl.a åt att maratonkolla på Pushing Daisies - för de som inte är bekanta med serien kan den närmast beskrivas som en blandning av "CSI" och "Kalle och chokladfabriken". Egentligen är storyn lite väl sockersöt för min del (även om folk ständigt mördas till höger och vänster) - men den grafiska formgivningen, som för tankarna till Tim Burton, är något som verkligen tilltalar mig! (dessutom är det precis lagom nivå och tempo för en avslagen lördag på soffan)



Framförallt är serien ett rejält steg uppåt vad gäller bakistv, om man jämför med vad som knarkades på nyårsdagen - då Discovery hade Miami Ink-maraton (24h!) Inte utan att man blev lite sugen på en heltäckande tatuering (á la Prison Break) efter att ha sett en säsong...

...å andra sidan var jag, under en annan bakfull nyårsdag för några år sen, nära att beställa en Magic Bullet mixer när jag däckat framför tv-shop (med fjärrkontrollen utom räckhåll)

Inga kommentarer:

Kvitter