Feedback?

Släng iväg dina glåpord, insmickrande kärleksballader eller refuserade filmmanus till karleksbrev@gmail.com

måndag 17 november 2008

...är en riktigt usel bloggare. Det tog inte en månad för mig att uppdatera. Det tog två och en halv.

Sen jag senast skrev av mig har följande hänt:
Finanskrisen kom, såg och vände upp och ner på arbetsmarknaden. Tack för det. Positivt iaf att min branch är relativt oberoende av konjunkturen. Folk behöver el oavsett vilket.Jag har blivit en jävel på det här med intervjuande. Inte på att intervjua folk, som jag tidigare varit van vid - nä, tydligen är det kotym att innan anställande av kunnigt folk (som jag) så ska dessa granskas ingående av en eller flera personer (mitt rekord är 4) - kanske kommer denna nyfunna förmåga att berätta om mig själv att ha en positiv inverkan på mitt bloggande. Vi får se.I dagsläget har intervjuerna ännu inte burit frukt. Kan därför klassa mig själv som överkvalificerad arbetslös - eller som jag själv föredrar att uttrycka det: "livsnjutande akademiker mellan skola och jobb"De i min närhet har funnit kärlek och sedermera blivit av med densamma. Dödsstraff på sms-dumpning? Förslag på lämpliga hämndactioner mottages med opassande upphetsning.För att få ut mitt examensbevis krävs en lyckad tenta i matematisk statistik. "MatStat" för de olyckliga. Ja, det är precis så kul som det låter. Finns en anledning till att det är den kurs som de flesta ingenjörer sparar till sist. Svårt? Nä egentligen inte, bara så sjukt jävla tråkigt...Det var nyheterna i korthet. För att leva upp till mitt självtillskrivna epitet livsnjutande akademiker så ska jag se till att ägna mig åt fler bloggvärdiga aktiviteter i den snara framtiden.


UPDATE: Just det ja, glömde nästan... jag var bara 100m från den här pizzerian när den rånades! Så jävla trist och innehållslöst liv har jag minsann inte.

Inga kommentarer:

Kvitter