Feedback?

Släng iväg dina glåpord, insmickrande kärleksballader eller refuserade filmmanus till karleksbrev@gmail.com

onsdag 19 november 2008

Såg Hancock häromdagen. Helt ok under de första 20 minuterna, innan John Hancock nyktrar till och drar på sig de traditionella lädertrikåerna. Missförstå mig inte, jag är inte på något vis anti-superhjältefilmer - men konceptet nersupen och desillusionerad protagonist med superkrafter var så mycket intressantare än det homoerotiska ditot som råder under senare delen av filmen.

Funkar inte för mig

Will Smith, som gestaltar Hancock, ryktas även vara aktuell för rollen som Oh Dae-Su i en hollywoodremake av det sydkoreanska mästerverket Oldboy från 2003. Hur de tänkte där fattar jag inte... har verkligen Smith ett sådant känslomässigt register att han ens skulle komma i närheten av Min-sik Chois tolkning? All heder åt Spielberg, som ska stå för regin, men detta kan helt enkelt aldrig bli så bra som originalet! Min gissning är att de amerikaner som tilltalas av den minst sagt kontroversiella storyn också är så pass upplysta att de kan läsa en textremsa, varför hela produktionen i sig blir fullständigt onödig.


Andra filmer som inte bör/borde produceras:
S. Darko - en uppföljare till Richard Kellys fantastiska Donnie Darko från 2001. VARFÖR?! Ingen Donnie, ingen Frank the Bunny - vem bryr sig egentligen om vad Donnies syster gör 8 år senare? Nä, det här handlar enbart om att mjölka lite extra cash på ett välkänt varumärke. Min prognos: Direkt till DVDThe Evil Dead(2009) - ytterligare en remake, eller egentligen handlar det om en nyinspelning då det även denna gång är Sam Raimi som står för både story och regi. Främsta anledningen till att denna inte bör göras är att det troligtvis inte blir Bruce Campbell som spelar Ash. Dessutom hör B-filmer 80-talet till.Terminator 3 - ok, jag tänkte först skriva Terminator 4 (Terminator Salvation) som är aktuell för biograferna nästa år - men sen upptäckte att Christian Bale gestaltar John Connor... och eftersom allt Bale rör vid blir till guld ska det bli riktigt spännande att se vad det kan bli av detta. Terminator 3 vill jag dock helst glömma. *kräks*Samtliga High School Musical-filmer.
För övrigt önskar jag att John Carpenter börjar göra bra film igen.

Inga kommentarer:

Kvitter