Feedback?

Släng iväg dina glåpord, insmickrande kärleksballader eller refuserade filmmanus till karleksbrev@gmail.com

tisdag 15 april 2008

Jag har alltid föraktat bloggkulturen och vad den står för - så att jag nu själv sitter här och skriver mitt första inlägg kan måhända te sig lite konstigt. "Hycklare!" skanderar pöbeln. Kanske har de rätt.

Varför gör jag det här då? Varför börja nu? Två anledningar:
Mina dagar spenderas för tillfället mestadels i anslutning till en dator på vilken jag utför långvariga simuleringar för mitt examensarbete, något som i sin tur ger upphov till bloggförberedande aktiviteter. (läs: planlöst slösurfande)Enligt en forskarstudie som nyligen omnämndes i en välbekant gratistidning är bloggande ett dödligt nöje. En upptäckt som placerar bloggare i samma kategori som utövare av base jumping, friklättring och tjurrusning.Så med de förutsättningarna i ryggen är jag inom ett halvår antingen, likt en bloggosfärens Göran Kropp, död - eller så har jag utvecklats till ännu en metrosexuell fjolla som modebloggar via mobilen från en provhytt på H&M...

Inga kommentarer:

Kvitter